ikLaN nuFFnaNg

geNg bLoggeR (",)

22 July 2011

Al-Fatihah

peTaNg semaLam teNgaH bz2 dok waT keje teTiba dapaT koL daRi aBaH adaM leBiH kuRaNg giNi La dialog Laki biNi peTaNg seMalaM..

abaH adaM: Mama gi MaNa koL xdaPaT puN
muMmy adaM: MaMa adeR jeR kaT siNi xdgR puN buNyi eNseT..Nape Pa? (padaHaL baRu baLik daRi toiLet mmgLa xdgR)
aBaH adaM: piNaT koL maMa tadi xdaPaT..PiNaT cakaP abg HassaN dah meNinggaL pukuL 2 lbh tadi
MumMy adam : (daH sebak daN teRkedu waktu Tu)
aBaH adaM : Mama gi La spiTaL duLu ziaRaH kaLau tuNggu PaPa baLik keje LaMbaT takuT xseMpat
MuMmy adaM: k La MaMa gi spiTaL duLu pe2 naNti maMa msg

pasTu muMmy deNgaN keadaaN yaNg masih tekejut Nie puN koL La BFF muMmy piNaT tu untuk confiRmkan beTuL ke bRiTa yaNg abaH adaM bagitau tadi tu..beRgeNaNg aiR Mata muMmy waktu cakaP ngaN piNat..MumMy sempaT ke hosPitaL beRsaMa dengaN kak PaH dan jue yaNg tuRuT meNgenaLi keLuaRga aRwaH..

mesTi uoLs peLik kaN naPe muMmy pLak yaNg teRlebih eMo...saPeR abg hassan tu?seDara muMmy keR? aBg HassaN tu husBaNd Mak yaH peNgasuH adaM tu..MuMmy kaN daH aNggaP MaK yaH macaM kakak muMmy seNdiRi sebaB tu La biLa daPat tau briTa Nie muMmy rasa sediH saNgat xdapaT nak bayaNgkaN kaLau MuMmy kaT teMpaT mak yaH (tiba2 waktu tu teringat waktu arwah damia qistina meninggal dan menunggu kat bilik jenazah camtu) taPi muMmy tgk maK yaH ngaN aNak2 memaNg taBaH daN kuat teMpuHi ujiaN daRi Allah..

Allahyarham moHd hassaN teLaH keMbaLi ke RaHmatullah pada jaM 2.30 petaNg di Bilik ICU hosPiTaL puTrajaya daN dibawa puLaNg ke meLaka uNtuk dikebuMikaN..takziah kePada kak yaH sekeLuaRga baNyakkaN beRsabaR daN tabaH hadaPi ujiaN ini..
Al-Fatihah

No comments: